Brev:
En langsom spiser
29. april 2011
Alder:
3 år, 7 mdr.
En langsom spiser
Hej Helen.
Det er måske et fjollet spg. men vi er ved at blive lidt "skøre" i hovedet af Carolina;-)
Hun er SÅ lang tid om at spise. Og det gælder alle måltider.
Selvom det er hendes ynglingsretter spiser hun hun bare så langsomt at det nemt tager ½ time - 45 min. at spise morgenmad og optil 1 time at spise aftensmad. Og hun er ligeglad med om maden bliver kold. Og bliver ikke sur når vi siger at hun skal spise sin mad, men bare "det gør jeg også" :-)
Vi synes vi har prøvet alt.
* Lade hende spise uden at kommentere noget.
* Sige: Spis nu din mad.
* Lade hende sidde alene når vi er færdige, det sidste resultere så i at hun ikke spiser mere.
Vi mener begge at tiden omkring måltiderne skal være hyggelige, hvor vi sidder og snakker om vores dag og også inddrager hende, så hun fortæller om hendes dag.
Og det er ligemeget om hun snakker eller er stille, så spiser hun bare langsomt. Og det er ikke fordi hun får store portioner.
Både min mand og jeg spiser selv i fornuftigt tempo, men hendes faster og kusine er også meget langsomme spisere. Er dte arveligt den vej rundt?
Det er jo ikke et problem som sådan. Det er bare lidt irriterende at skulle sidde ved bordet så længe....
Er der noget vi kan afprøve eller skal vi bare acceptere at sådan er det? :-) For så gør vi selvfølgelig det:-)
Det skal også lige siges at de også har kommenteret det i børnehaven og nogen gange når hun simpelthen ikke at spise sin frokost færdig derovre.
Med venlig hilsen
Charlotte.